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The Journal of The Korea Institute of Intelligent Transport Systems Vol.24 No.3 pp.118-126
DOI : https://doi.org/10.12815/kits.2025.24.3.118

A Study on Optimal Traffic Signal Transition Technology after Emergency Vehicle Event Occurrence

Min Kim,Seung Lee Kim,Choul Ki Lee,Han Seung-Chun

Abstract

The emergency vehicle preemption system is an excessive green time allocated to a specific signal phase until the emergency vehicle has passed. This can lead to a sharp increase in the queue length for other traffic movements, resulting in intersection delays and public complaints. This study proposes new transition algorithms that facilitate a faster normalization of traffic flow at intersections after a preemption service has been terminated. As a result of the simulation analysis, it was analyzed that the newly proposed transition algorithm reduced the average intersection delay time by 2.95% (108.54s → 105.43s) and the travel time by 2.61% (122.92s → 119.71s) compared to the existing transition algorithm in 8 out of 9 scenarios. This shows that the proposed transition algorithm can help recover traffic congestion not only in the secondary road but also in the entire intersection when returning to the general signal after the emergency vehicle preemption system signal ends.

긴급차량 이벤트 발생 후 교통신호 최적 전이방법 연구

김민,김승리,이철기,한승춘

초록

긴급차량 우선신호시스템은 긴급 차량이 교차로를 통과할 때까지 특정 신호에 할당된 과도 한 녹색 시간은 부도로의 대기시간을 급격히 증가시키고 전체 교차로 지체시간 증가로 일반시 민들의 불만을 초래할 수 있다. 본 연구는 긴급차량의 우선신호 서비스 종료 후 교차로에서 교통 흐름을 더 빠르게 정상화하기 위해 긴급차량으로 부여받지 못한 현시를 현시율만큼 보상 하여 전이시간에 배분하는 새로운 신호 전이 알고리즘을 제안하였다. 시뮬레이션 분석 결과, 9개의 시나리오 중 8개의 시나리오가 새롭게 제안된 전이 알고리즘이 기존 전이 알고리즘에 비해 교차로 평균 지체시간이 2.95%(108.54→105.43), 통행시간이 2.61%(122.92초→119.71초)로 감소된 것으로 분석되었다. 이는 제안된 전이 알고리즘을 적용하면 긴급 우선 신호가 종료된 후 일반신호로 복귀시 부도로 뿐만 아니라 전체 교차로에서 교통정체 회복에 도움이 될 수 있 음을 알 수 있었다.

    Figure

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    Reference

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